Jean-Guihen Queyras/Anne Teresa De Keersmaeker
(BE)
Mitten wir im Leben sind Bach 6 Cellosuiten
Mousonturm Saal
Dance
- 05.06.2018, 20 Uhr€ 19 / erm. € 9
- 06.06.2018, 8 p.m.€ 19 / red. € 9
Anne Teresa De Keersmaeker has created many legendary dance pieces with her company Rosas and repeatedly explored central works of music as well as the relationship between composition and movement. Now, she has found a congenial interpreter for her new piece in the French-Canadian cellist Jean-Guihen Queyras. Together with Queyras and four dancers, she takes on Johann Sebastian Bach’s cello suites, considered one of the milestones of Western music history. De Keersmaeker, who already showed great affinity for Bach in earlier productions, strives towards a choreographic signature style that captures the essence of Bach’s musical language, its innovative architecture, its rhythmicity and its timeless beauty.
No language skills required / Choreografie: Anne Teresa De Keersmaeker / Cello: Jean-Guihen Queyras / Tanz: Femke Gyselinck, Marie Goudot, Michaël Pomero, Julien Monty, Boštjan Antončič / Fotos: Anne van Aerschot / Eine Produktionv von Rosas, in Koproduktion mit De Munt / La Monnaie (Brussel / Bruxelles), Ruhrtriennale, Concertgebouw Brugge, Le Théâtre de la Ville avec le Festival d’Automne à Paris, Sadler’s Wells (London), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Opéra de Lille, Ludwigsburger Schlossfestspiele, Elbphilharmonie (Hamburg), Montpellier Danse 2018 / “Mitten wir im Leben sind
Bach 6 Cellosuiten” wird unterstützt durch die Freunde und Förderer des Mousonturms e.V. (f.f.m.).
Biography
Anne Teresa De Keersmaeker
Sie gilt als eine der einflussreichsten Erneuerinnen des zeitgenössischen Tanzes. Bereits in ihrer frühen Produktion Asch (1980) zeigte De Keersmaeker eine außergewöhnliche Sensibilität für das enge Wechselspiel von Bewegung und Musik. 1983 gründete De Keersmaeker ihre Kompanie Rosas. In ihren jüngsten Stücken arbeitete sie immer wieder mit Künstlern unterschiedlicher Sparten zusammen. 1995 begründete De Keersmaeker in Brüssel mit den Performing Arts Research and Training Studios, kurz P.A.R.T.S., eines der wichtigsten europäischen Ausbildungszentren für Tanz und Performance, dessen Leitung sie bis heute innehat.