- 18.09.2013, 20.00 UhrUraufführung "Eifo Efi"
- 19.09.2013, 20.00 Uhr
- 20.09.2013, 20.00 Uhr
- 21.09.2013, 8 p.m.
The gaze wanders over fragments of motifs, momentarily captivated by individual gestures, actions and scenes, then again snatched away by further details, lines, surfaces, colours: Everyday scenes teeming with life produce an unsettling urge to immerse and lose oneself in the masses. At the same time, resistance develops, almost like an order to search for oneself, for that difference, which makes each of us distinct, recognizable, nameable. The dance collective MAMAZA, artistic residents at Mousonturm since last fall, is specialized in shifting boundaries and dissolving transitions. Their new piece focuses on that tempting stimulation, which we experience when eye and mind let go of meaningful and distinct supporting elements, recognizable individuals and defined identities to lose themselves in the diversity of multiplicities. In its “play about sight”, MAMAZA creates a virtual environment of multiple impressions and complex movement forms. The overall picture and the detail, the performer and the spectator, the observer and then observed merge and transform into a synthesis of unity and diversity for all to see and experience.
Concept: Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah * Choreography, performance: Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah * Dramaturgical advice: Liz Waterhouse * Supported by the Fonds Doppelpass der Kulturstiftung des Bundes * Co-production: The Forsythe Company, Künstlerhaus Mousonturm, Frankfurt, PACT Zollverein, Essen, Kunstenfestivaldesarts * Thanks to David Kern.
World Premiere
Biography
MAMAZA
www.mamaza.net
MAMAZA steht für Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah und May Zarhy. 2007 begann die enge Zusammenarbeit der drei Choreografen und Tänzer, die alle in verschiedenen Kontexten der Forsythe Company verbunden sind. In ihren Arbeiten kreieren MAMAZA einen choreografischen Raum, der die Spannung zwischen dem visuellen Bild und dem physischen Befinden, das es im Zuschauer erzeugt, in Frage stellt. Ihre Zusammenarbeit sieht das Kollektiv nicht als künstlerischen Kompromiss, sondern im kontinuierlichen Austausch, Befragen und Erproben vielmehr als Rückbesinnung auf die Quintessenz, die ein Stück ausmacht. Zwischen 2012 und 2014 waren MAMAZA im Rahmen der Doppelpass-Förderung durch die Kulturstiftung des Bundes Artists in Residence am Mousonturm.