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(c) Tiago Maya

Nástio Mosquito

(Luanda/Lissabon/Gent)

No.One.Gives.A.Mosquito's.Ass.About.My.Gig

Studio 1

Concert/Lecture-Performance

“…my name has always been a matter of curiosity. For me, to have the surname of one of the deadliest assassins in my native territory, brought an inevitable resilience and desire to transform meaning and celebrate human integrity…” Nástio Mosquito’s works cannot be located. At Mousonturm he presents himself with a work, a gig, in which performance, concert and activist pamphlet mix. He uses the format of karaoke to establish an intense and energetic relationship with the audience and at the same time to evade common economies that are still characterized by colonial structures.

Session II – „Space, Urbanity, Street Vending (economies)“

Unter dem Begriffscluster „Space, Urbanity, Street Vending (economies)“ setzen die Kuratoren Arlette-Louise Ndakoze und Bonaventure Soh Bejeng Ndikung die Veranstaltungsreihe „Listen Attentively, So You Can See“ fort. Deren  Initialzündung war eine Frage, die die Philosophin Seloua Luste Boulbina formuliert hat, und mit der sie an den postkolonialen Schlüsseltext „Can the Subaltern Speak?“ von Gayatri Spivak anschließt. „Kann die Nicht-Subalterne hören und lesen?“ fragt Boulbina und dreht damit gängige Blickwinkel und Wissensproduktionen um. „Listen Attentively, So You Can See“ folgt diesem Gedanken und lädt den südafrikanischen Urbanisten Edgar Pieterse, die haitianische Choreografin Kettly Noël und den angolanischen Performance-Künstler Nástio Mosquito ein, über Kunst, Wirtschaft und Gesellschaft zu sprechen und zu performen – und so zu einem aktiven Zuhören aufzufordern.