
Ayla Pierrot Arendt/Samuel Fried/Emilia Giudicelli
(Frankfurt/Zürich)
Routine – A documentation of real time
Mousonturm Saal
Dance
- 15.06.2017, 16 - 24 Uhr€ 19 / € 9 erm. / f.f.m. Mitglieder € 7 / f.f.m students Mitglieder € 5
- 17.06.2017, 5 p.m. - 1 a.m.€ 19 / € 9 erm. / f.f.m. members € 7 / f.f.m students members€ 5
We invite you to 8 hours of transition. Rituals of time and shifting space: a polyphonic body will shape itself through our commitment. Familiarities are repetitively merged with foreign routines. Memories overlay, contradict and complement the performers’ expansion into the space organism. We’ll keep track of time. 8-hour routine. 8-hour rest. 8-hour interaction. Dance shifts the way we memorize. In the intersection of shared emotions and images, we address each other in search for a documentation of real time.
ROUTINE is based on research of the everyday structures of Japan and reconstructs our individual ways of translating common time.
A special request: please bring fresh, uncooked vegetables! We will prepare a meal for everyone.
Creation: Ayla Pierrot Arendt, Samuel Fried, Émilia Giudicelli * Dancers : Laura Susanna Burgener, Simon Fleury, Reut Nahum, Benjamin Sunarjo * Costume: Kristin Gerwien * Light: Pasi Pehkonen
* Audio Installation: Fabian Gutscher * Live Cook: Manuel Phil. Bischof
* Production Management: Eva Winkler-Ebner
ROUTINE is a co-production of fluoressenz/dddocumentary with Gessnerallee Zürich and Mousonturm Frankfurt a/Main. Routine is financially supported by the city of Zurich and Pro Helvetia, as well as by the city of Frankfurt a/Main. Supported with a studio residency by Tanzhaus.
Mousonturm-Koproduktion
Biography
Ayla Pierrot Arendt
Die Künstlerin und Regisseurin Ayla Pierrot Arendt (*1987) studierte Malerei an der Akademie der bildenden Künste in Wien und im Master Choreografie und Performance an der Angewandten Theaterwissenschaft in Gießen. Arendts interdisziplinäre Choreografien verbinden Videokunst mit Live-Performance und Soundkomposition. Daraus entstehen Bühnensituationen an der Schnittstelle von Happening und interaktiver Installation. Ihre Inszenierung „Die Interessen eines Anderen“ (2015), die 8-stündige multimediale Performance „Routine – a real time documentation“ (2017), sowie die Videochoreografie „Harmless Being“ (2018) wurden am Künstler*innenhaus Mousonturm uraufgeführt. Mittels verschiedener Kunstfiguren übersetzt Arendt Gesten der Widerständigkeit und sozialpolitisches Engagement in performative Interventionen im öffentlichen Raum. Zur Bundeskanzler*innenwahl 2021 übernahm die Künstlerin performativ die Rolle der “freiwilligen Bundeskanzler*in” bei den “Bevölkerungsversammlungen” des Mousonturms und hält seitdem regelmäßige Ansprachen. Mit ihrer feministischen Revision von Platons POLITEIA überdenken Arendt und ihr Team gesellschaftliche Ideale und Werte in dialogischer Auseinandersetzung. Die Überlegungen resultieren in einem Zusammenspiel aus Videokunst und Live-Musik.