Guided by the experience of living in exile in Germany, DJ, performance and sound artist Hanna Launikovich poses existential questions about her own past and future, as well as that of Belarus. She says: “Where do I come from? From nowhere; the periphery of the periphery. My home is the past. The present is a foreign country where I don't want to live, and the future no longer exists.” To indulge in memories means to move in a dream world of old, pixelated images, kitschy television programmes and low-quality pop music. A compilation of these sounds serves as a soundtrack to accompany Launikovich, a graduate of the Giessen “Choreography and Performance” degree programme, on her imaginary journey home. On the way, she shares stories – those that have already happened or those that are yet to happen.
Infos
Duration: approx. 60 min.
Language: English, Belarusian
Accessibility
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Sponsors and Supporters
By and with: Hanna Launikovich, Nastya Dzyuban, Linda Gao-Lenders, Nargess Behrouzian, Dana Maxim
With the kind support of the Hessian Theater Academy, Gesellschaft der Freunde Internationales Theater Frankfurt and Kulturamt Gießen.
Biografie Hanna Launikovich
Hanna Launikovich (*1996), sie/ihr, ist Performance-Künstler*in und DJ_ane belarussischer Herkunft, die zurzeit in Gießen wohnt und dort MA 'Choreographie und Performance' studiert. Seit 2018 arbeitet sie mit interdisziplinären Dokumentationspraktiken. In ihrer künstlerischen Praxis legt sie einen besonderen Fokus auf die Themen Trauma, Nostalgie und Isolation. Diese Themen erforscht sie durch Klanglandschaften, die auf Field Recordings, Stimmimprovisationen und performativen Partituren basieren. Zudem interessiert sich Hanna für die Entwicklung von Deimperialisierungspraktiken, die auf die gesamte postsowjetische Region anwendbar sind. Sie setzt sich mit kulturellen Artefakten auseinander und strebt an, diese zu „recyceln“.