“Ladies, gentlemen, dear audience! Welcome - Καλώς ήρθατε, Bienvenidos, Ласкаво просимо - Welcome to a very special kind of flea cabaret! Immerse yourself in the sparkling world of the miniature circus ring - let yourself be dazzled, enchanted and seduced by the feats of these trained parasites!” Based on the flea circus and the conditioning of fleas, Koprow and her team reflect on psychological manipulation. For reality and truth are contested fields. How to control perception and behaviour? And why are some of these attempts at manipulation work so effective? Is society being seduced or are we only too happy to accept simple explanations? In addition to all these highly political questions, Koprow proves with a great sense of humour that the flea circus is entirely an wrongly forgotten genre that should no longer be ignored by high culture.
Jump, Baby, Jump!
Michelle Koprow
Jump, Baby, Jump!
Michelle Koprow
Infos
- Dauer: 60 Minuten
- Sprache: Deutsch
- Uraufführung
Accessibility
Accessibility of Location
Sponsors and Supporters
Konzept und künstlerische Leitung: Michelle Koprow
Text: Michelle Koprow, Anton Svoboda
Performance: Jonas Harksen, Melina Hepp, Michelle Koprow, Marina Rengel Lucena
Musikalische Leitung und Sounddesign:Jonas Harksen
Bühne und Kostüm: Marina Rengel Lucena
Video: Anton Svoboda
Dramaturgie: Anton Svoboda
Förderer und (Ko-)Produzenten: Hessische Theaterakademie, Kulturamt Frankfurt, Künstler*innenhaus Mousonturm
Content note
Es wird emotionale Misshandlung in Form von psychologischer Manipulation thematisiert.
Biografie
Michelle Koprow lebt seit 2020 in Frankfurt am Main, wo sie vorranigig Video-Performances und Installationen erarbeitet. In Stuttgart, Leipzig, Bremerhaven und vorrangig dem Rhein-Main-Gebiet hat sie seitdem mit verschiedenen Gruppen und Kollektiven der freien Szene unter anderem als Bühnenbildnerin, künstlerische Leitung, Dokumentarfilmerin und -cutterin, Ausstatterin und Performerin zusammengearbeitet. Auch ihre Kurzfilme wurde auf mehreren internationalen Festivals oder im Rahmen von Ausstellungen gezeigt, u.a. auf Sizilien, Italien, in Dhaka, Bangladesch, oder in Boston, USA. Sie baut gerne Maschinen, die außerhalb des Kunstkontexts absolut sinnlos sind oder trinkt Kaffee.