- 17.02.2013, 18.00 Uhr
- 16.02.2013, 20.00 Uhr
- 15.02.2013, 8 p.m.
Here music, there dance. Here the ensemble Nikel, there the collective MAMAZA. At the beginning of their project together, they asked themselves what if they simply stopped doing, on the one hand, what dance wants and on the other hand, what music wants? And what if something else emerged instead, something that is never quite dance and never quite music: a group, which works on a structure of visible and invisible elements, in which people and things violently clash or delicately merge and create mutually interactive and touchingly audible images and visible sounds.
The ensemble Nikel is a group of musicians from Israel, France, Belgium and Switzerland. Specialized in contemporary chamber music, the ensemble shares a preference for 20th century instruments and for the exploration of acoustic spaces. Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah and May Zarhy have been producing international touring productions in Frankfurt since 2009 as the dance and choreographic collective MAMAZA. The Nikel Project is part of the project enacted thinking, a two-year cooperation between MAMAZA and Mousonturm funded by the Doppelpass program of the German Federal Cultural Foundation.
Concept: MAMAZA and Ensemble Nikel * With Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah, May Zarhy, Yaron Deutsch, Reto Staub * Production: MAMAZA * Co-production: deSingel, Künstlerhaus Mousonturm, The Forsythe Company, Kampnagel, PACT Zollverein, Les Rencontres Chorégraphiques de Seine-Saint-Denis, Centre national de la danse Paris.
German Premiere. With a Warm-Up for everyone. Artist Talk in the upper foyer after every show.
Biography
MAMAZA
www.mamaza.net
MAMAZA steht für Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah und May Zarhy. 2007 begann die enge Zusammenarbeit der drei Choreografen und Tänzer, die alle in verschiedenen Kontexten der Forsythe Company verbunden sind. In ihren Arbeiten kreieren MAMAZA einen choreografischen Raum, der die Spannung zwischen dem visuellen Bild und dem physischen Befinden, das es im Zuschauer erzeugt, in Frage stellt. Ihre Zusammenarbeit sieht das Kollektiv nicht als künstlerischen Kompromiss, sondern im kontinuierlichen Austausch, Befragen und Erproben vielmehr als Rückbesinnung auf die Quintessenz, die ein Stück ausmacht. Zwischen 2012 und 2014 waren MAMAZA im Rahmen der Doppelpass-Förderung durch die Kulturstiftung des Bundes Artists in Residence am Mousonturm.