MAMAZA
(CH/GR/IL)
Z.E.R.O. Zoneless Engaged Relational Organism (new version 2013)
Mousonturm Saal
Performance/Dance
- 05.05.2013, 19.00 UhrWarm Up - das Aufwärmtraining für Zuschauer von "Z.E.R.O."
- 04.05.2013, 19.00 UhrWarm Up - das Aufwärmtraining für Zuschauer von "Z.E.R.O."
- 04.05.2013, 20.00 Uhr
- 05.05.2013, 8 p.m.
In their piece Z.E.R.O., the current Mousonturm resident ensemble MAMAZA explores the body as tabula rasa and pure instrument. What happens, when physical memory and our recollection of former actions go missing? What is communicated when ‘intention’ and ‘functionality’ are no longer categories for movement? The dancers stretch their limbs and touch their arms as if they aren’t their own or rather as if the arm of the Other belongs to them. Every single movement is as strikingly singular, as if it were being performed for the very first time in an isolated now without any consequences: when we are what we do. In Z.E.R.O., this mode of existence, presented with remarkable physical intelligence, raises the unsettling issues of identity that arise when confronted with the loss of (physical) memory.
Concept, Choreography, Performance: Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah, May Zarhy * Sound: Johannes Helberger * Production: Association Cie Projet 11 * Co-production: Künstlerhaus Mousonturm, Festival Automne en Normandie (Rouen), Rencontres Choregraphiques Internationales de Seine-Saint-Denis, Kunstenfestivaldesarts (Brussels) and PACT Zollverein (Essen) * The performances are made possible by Tanzlabor_21.
Warm up for spectators on Sat. and Sun., 7 p.m. Artist talk on Sat. right after the show.
Biography
MAMAZA
www.mamaza.net
MAMAZA steht für Ioannis Mandafounis, Fabrice Mazliah und May Zarhy. 2007 begann die enge Zusammenarbeit der drei Choreografen und Tänzer, die alle in verschiedenen Kontexten der Forsythe Company verbunden sind. In ihren Arbeiten kreieren MAMAZA einen choreografischen Raum, der die Spannung zwischen dem visuellen Bild und dem physischen Befinden, das es im Zuschauer erzeugt, in Frage stellt. Ihre Zusammenarbeit sieht das Kollektiv nicht als künstlerischen Kompromiss, sondern im kontinuierlichen Austausch, Befragen und Erproben vielmehr als Rückbesinnung auf die Quintessenz, die ein Stück ausmacht. Zwischen 2012 und 2014 waren MAMAZA im Rahmen der Doppelpass-Förderung durch die Kulturstiftung des Bundes Artists in Residence am Mousonturm.